『山中人兮芳杜若 饮石泉兮荫松柏』

Tell me what the rain knows - 菅野よう子

Tell me what the rain knows——rain knows what?

 总感觉洋子的音乐有着我最爱的空灵,坂本真绫的演唱,声线唯美。在2分钟不到的曲子里,平淡渐变得恢弘,我喜欢这样的感觉,心就如同是飞了起来。

  遇见动心的旋律,如同遇见了一段爱情般令人心悸。

  Rain knows what?竖琴造就了雨滴,那声音是绝美的背景,就此倾听灵魂的演唱。就像是走在《冰雪奇缘》的场景里,冰雪的世界,通透,美到心悸,又那么让我安心……

 

 歌词

Tell me what the rain knows
告诉我,雨知道什么

Tell me what the rain knows
告诉我,雨知道什么

O are these the Tears of Ages
不过是岁月的泪迹

That wash away the Wolf's Way
洗刷了狼的路

And leave not a trace of the day? 
度一昼便不留痕迹

Tell me what the rain knows
告诉我,雨知道什么

Tell me what the rain knows
告诉我,雨知道什么

O is this the flood of fortune
不过是命运的洪流

That pours itself upon me? 
向我倾泻而来

O see how I drown in this sea
且看我如何在海洋中湮灭

Hark, hear the howl that eats the moon alive
听,听那吞噬月光的狼嗥

Hark, hear the howl that eats the moon alive
听,听那吞噬月光的狼嗥

Your fur it is on fire
你的皮毛在燃烧

The smoke turns the whole sky raven black
烟将整个天穹熏成乌鸦般漆黑

And the world upon your back will crack
你背负的世界都将破灭

Where will you go
你还能去哪儿

Where will you go
你还能去哪儿

Where will you go
你还能去哪儿

Now you've no home? 
你已无家可归

Let the rain wash away your last days
就让雨洗去你最后的时日



评论
热度(35)

© Moussi | Powered by LOFTER